Tillbaka

Administratör

Ansökningstiden
10.11.2018
Tjänst
Administratör
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Vingåker

Om företaget

Nammo Koncernen är en nordisk koncern som har ca 2300 anställda och finns representerade i 12 länder världen över med en årlig omsättning på 4,1 MRD NOK. Huvudkontoret Nammo AS ligger i Raufoss, Norge. Verksamheten omfattar utveckling, produktion och sälj av högteknologiska försvarsprodukter, samt miljövänlig demilitarisering. Nammo Sweden AB finns på 4 orter i Sverige och i Vingåker destruerar vi gammal ammunition. Nammo är ett värderingsstyrt företag och våra värderingar Engagemang, Precision och Omtanke genomsyrar hela vår verksamhet.

VMP Bemanning AB i Katrineholm söker nu på uppdrag av Nammo Sweden AB en engagerad administratör för hyrrekrytering till enheten i Vingåker.
Tjänsten avser heltid dagtid och behovet är tillsvidare. Tjänsten inleds med inhyrning via VMP men för rätt person kommer direktanställning hos kund ske därefter. Behovet är omgående och tillsättning kommer att ske efter överenskommelse.

Dina arbetsuppgifter

I din roll som administratör kommer du att jobba på uppdrag av, och tillsammans med, platschef, beredning, transport och tekniker.
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
Inköp (kontorsmaterial och direkt material)
Administration/granskning/koordination av förfrågningar och kontrakt/kontraktsgenomförande.
Löpande uppföljning av kontrakt mot kunder och underleverantörer.
Deltagande i offertarbete, vid prissättning och i förhandlingar
Orderregistrering
Ta fram månadsrapporter för siten
Hantera rapportering till och begära tillstånd från aktuella myndigheter och samarbetspartners.
Ta fram anbudsförfarande mot underleverantörer.
Ansvara för posthantering och övrig löpande kontorsadministration.

Din profil

Utbildningskrav är gymnasieutbildning, helst inom ekonomi.
Erfarenhetsmässigt måste du ha minst ett par års erfarenhet av administrativt arbete med liknande arbetsuppgifter som beskrivs ovan. Erfarenhet av myndighetskontakter är ett krav.
Vi förutsätter att du som söker kan hantera Microsoft Officeprogrammen och är van att jobba i datoriserade affärssystem. Har du tidigare jobbat i Microsoft Dynamics AX är det meriterande.

Övriga krav är körkort och egen bil för att kunna ta dig till och från arbetsplatsen, mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska både muntligt och skriftligt.
Den vi söker är en säkerhetsorienterad person med god förmåga till problemanalys och att självständigt kunna fatta kloka beslut. Du behöver även ha god kommunikationsförmåga, vara administrativt driven och noggrann samt serviceinriktad och mån om att bidra till god trivsel.
Välkommen med din ansökan!

Om oss

VMP Group är ett av Nordens ledande bemanningsföretag. Företagskedjan verkar idag på ca 50 orter i Sverige, Finland, Estland och Rumänien. Under 2016 omsatte VMP koncernen 1,5 miljarder kronor och samarbetade med 3 000 kunder.
VMP Group, Sverige samarbetar med företag och organisationer inom områdena bemanning, rekrytering, entreprenad & outsourcing samt Karriär & Utveckling. Inom bemanning och rekrytering är industri-, bygg- och elteknikföretag våra största kundgrupper. Vi jobbar utifrån långsiktiga relationer med såväl våra kunder som anställda. VMP är ett auktoriserat bemannings- och omställningsföretag, medlemsföretag i Sveriges Byggindustrier (BI) och Elektriska Installatörsorganisationen (EIO). Hela kedjan innehar DNV kvalitets- och miljöcertifiering.
Som anställd på något av våra kontor kan du se fram emot många intressanta och utvecklande kunduppdrag. Vår ambition är att vara i bemanningsbranschens toppskikt då det gäller ansvarstagande och trivsel. Välkommen att läsa mer om oss och se alla våra aktuella karriärsmöjligheter på vår hemsida www.vmp-group.se
Följ VMP Group, Sverige på Facebook, Instagram och LinkedIn

Kontaktperson
Maria Mikai